Eco-Point

Viitorul Verde.

Google investește 1 miliard de dolari in energie regenerabila.
Una dintre cele mai mari companii de tehnologie a informației a investit 1 miliard de $ in energie verde, curata, reutilizabila. Este o investiție care ar putea schimba modul in care consumatorii si utilizatorii accesează serviciile Google, in funcție de modul in care compania va plănui sa utilizeze aceste noi investiții.
Google a investit in mod special in surse de energie eoliana – 275 de milioane de $ doar in resursele din Texas. In plus Google a turat lucrurile adăugând si resurse de energie solara in acest proiect. Conform celor de la CNBC, “Google a cheltuit 2.25 miliarde de $ pe centre de date si infrastructura, o investiție foarte mare pentru companie. Acesta este unul din motivele pentru care compania se îndreaptă vertiginos către utilizarea surselor alternative de energie (solara, eoliana si de alta natura) pentru alimentarea centrelor proprii de date si a serverelor instalate in întreaga lume.”
Dar intențiile sale nu sunt legate doar de economisirea banilor. Oricum este un bonus important. Alături de îmbunătățirea condițiilor de mediu, Google are in plan sa crească eficienta utilizării energiei, ceea ce ar determina o îmbunătățire semnificativa a costurilor proprii de operare.
Care sunt avantajele acestei investiții?
Cea mai importanta implicație pe lista beneficiilor acestei inițiative este legata de protejarea mediului prin utilizarea resurselor alternative; următoarea este legata de reducerea costurilor; si nu cea din urma este rezerva de energie in cazuri de urgenta in condiții extreme de vreme, situații in care compania trebuie sa rămână complet operațională. Din cauza dependentei tot mai mari fata de “cloud”, companiile au o presiune permanenta de face backup la backup. Cele mai performante tablete ale momentului folosesc aplicațiile Google. Daca aceste servicii dau greș, Google are de suferit inclusiv de pe urma companiilor care ii vânează succesul.
Google nu este nici prima nici ultima companie care investește in tehnologia “verde”. Oricum, resursele financiare de care dispune ne asigura ca va fi in topul inventatorilor de tehnologii curate in continuare. Si atât timp cat profita de aceasta tehnologie, ea va avea beneficii financiare. Este o tendință ciclica, care creste ca importanta in ultimii ani.
Este o tendință care implica tot mai mulți consumatori. Este o la moda sa fii “verde”, iar Google are un simt al culorilor special. Pe site-ul sau se menționează: “Înverzim compania prin folosirea eficienta a resurselor si prin susținerea energiei regenerative. Asta înseamnă ca atunci când utilizați resursele in mod eficient, produceți efecte pozitive asupra mediului. “Consumatorii investesc in tehnologia verde la fel de mult ca si Google.”
Când tot mai multe companii sunt responsabile pentru mediul in care trăim (ex: deseuri si emisii de carbon de la zonele de producție), este imperativ ca aceste corporații sa ia masuri pentru diminuarea emisiilor.

Exit mobile version