Mediul.

Mediul, precizat la nevoie drept mediul înconjurător sau mediul ambiant, este o noțiune care se referă la totalitatea condițiilor naturale de pe Pământ sau dintr-o regiune a sa, în care evoluează ființele sau lucrurile. Dintre aceste condiții fac parte atmosfera, temperatura, lumina, relieful, apa, solul etc., precum și celelalte ființe vii. Mediul are un rol foarte important în procesul evoluției ființelor vii, care, la rândul lor, sunt un factor de transformare a mediului. Mediul, acest prezent care ne înconjoară și certifica calitatea vieții în cele mai diverse moduri, parte integranta a efectelor activităților umane de pretutindeni, cuvânt care ne obliga, ne implica și ne informează despre modurile de protecție activa ce sunt obligatorii în acest secol. Desigur, calitatea de consumator înseamnă atât atenția cuvenita la impactul asupra mediului cat și grija pentru o debarasare corecta a unor produse achiziționate și ajunse la finalul de cariera.
Atunci când vorbim de mediu şi de deşeurile periculoase, cea mai presantǎ chestiune este poate încălzirea globalǎ, dar mai sunt multe alte aspecte, cum ar fi reducerea resurselor materiale şi cantitatea de apǎ consumatǎ. Consumul de apǎ nu reprezintǎ o problemǎ majorǎ în multe zone din Europa, dar este important în regiunile unde se concentreazǎ producţia de componente electronice. Poluarea apei cu compuşi toxici şi eutroficare agraveazǎ problemele. Emisiile de gaze care provoacǎ smog fotochimic, ploi acide şi transmisii de substanţe toxice sunt probleme preocupante în anumite zone. Altele se referǎ la zgomot, mirosuri şi radiaţii. Toate acestea apar de mai multe ori de-a lungul ciclului de viaţǎ. O societate poate fi implicatǎ doar într-o singurǎ directie în acest ciclu de viaţǎ: achiziţionarea de materii prime, fabricarea unei pǎrţi componente, asamblarea produsului, distribuție şi vânzare, utilizarea produsului, repararea şi refolosirea, scoaterea din uz, reciclarea materialelor, eliminarea finalǎ. Totuși, relaţia dintre furnizori şi clienţi, consumatori şi reciclatori înseamnǎ cǎ orice societate are o influenţǎ indirectǎ şi o anumitǎ responsabilitate pentru impactul de mediu de-a lungul ciclului de viaţǎ.
Responsabilitatea pentru mediu este strâns legatǎ de creativitate şi inovaţie. Respectarea legislaţiei conduce la conformitate, dar implicǎ şi un anumit grad de birocraţie care reduce valoarea adǎugatǎ. Descoperirea beneficiilor asociate strategiilor unui produs “verde” este primul pas spre dezvoltarea unei strategii pro-active şi depǎşirea unei abordǎri pasive, reactive.
Responsabilitatea pentru mediu conduce la crearea unei imagini pozitive şi la o vizibilitate mai mare pe piaţǎ. Selectarea furnizorilor de cǎtre producǎtorii de echipamente originale (OEM) se face pa baza profilului de mediu. Pentru anumiţi consumatori, conştienţi de importanţa protecţiei mediului care îşi dau seama cǎ produsele verzi sunt în multe cazuri mai eficiente decât celelalte produse, se poate spune cǎ “verdele se vinde mai bine”. Existǎ numeroase etichete ecologice care certificǎ şi comunicǎ proprietǎţile ecologice ale produselor. Inafara unei mai mari eficienţe a produselor proiectate ecologic, acestea prezintǎ un nivel mai mare de securitate, sunt mult mai fiabile şi de o calitate mai bunǎ. Consumatorul, în final, știe ca a achiziționat un produs eco, ce poate avea o viata lunga și care v-a ajunge deșeu în viitor, însă un DEEE ușor reciclabil. Prin urmare clientul devine un participant activ la circuitul eco, atat prin educație cat și prin conștientizare.